את המאמר כתבתי כשניסיתי להגדיר לעצמי איזה פעילויות אני מחפש באיש מקצוע שמתמחה בניהול אתרים ורשתות מדיה חברתית עבור לקוחות פרטיים ברשתות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר ולינקאדית
אסקור פה ניהול חשבון אינסטגרם ויוטיוב
ניהול חשבון אינסטגרם
באינסטגרם הציבור מחפש מסרים וויזואלים, והרבה. ניהול חשבון מבוסס על תמונות, הרבה תמונות וכמובן תמונות איכותיות. מתחילים לראות גם כניסה של סרטים אבל עדיין, מרכז הכובד הוא בתמונות. לכך, נוסיף הערה כי בניגוד לפלטפורמות אחרות, יש כאן פחות התבססות על רבדים תומכים כגון קידום ממומן. הקידום נעשה באופן אורגני ובכלל – המסרים נתפסים כהרבה יותר אותנטיים, מחוברים, אמינים וטבעיים.
למרות שבמהות שלו, ניהול חשבון באינסטגרם עשוי להיראות דומה לניהול של דף פייסבוק, יש שוני מהותי למדי. לעומת פייסבוק, יש צורך להעלות תכנים לאינסטגרם הרבה יותר באינטנסיביות. העלאת 3 תכנים בשבוע, מה שנחשב המון לפעילות בפייסבוק, זה המינימום שבמינימום לפעילות באינסטגרם. 5 תכנים ואפילו יותר – זה הקצב שבו זה מתחיל לעבוד ולעבוד היטב.
לתייג ולשתף את התמונות העולות לעמוד האינסטגרם, בצורה כזו שרבים אחרים יראו בה ערך רב ויצטרפו לעוקבים אחר העמוד. כך, קהל הנחשפים לעבודות האמנות הולכים וגדלים כל הזמן.
דגש על כמות הפוסטים, איכות הפוסטים, מידת המעורבות בעמוד, המענה לפניות דרך העמוד
הלן מקצת מהמשתנים שמשפיעים על טיב והצלחת השירות:
א. היקף פעילות – כל כמה זמן עולה תמונה חדשה ותוך כמה זמן עונים לפניות דרך יצירת הקשר בעמוד..
ב. איכות הפעילות – רמת האיכות לתמונה הסופית לצד עדכונים, תיאורים, תיוגים ועוד…
ג. שילוב פייסבוק
מדד הצלחה – הכפלת מספר עוקבים כל 3 חודשים
ניהול חשבון יוטיוב
איך יוטיוב מדרג סרטונים?
אילו המדדים החשובים:
1. צפיות: מדד הצפיות הוא אחד מהמדדים שלא השתנו בשנים האחרונות. לכל סרטון, יוטיוב מונה את כמות הצפיות ובודקת את אמינותן (זיהוי בוטים וכו').
2. לייקים: מדד חיובי, ובעזרתו מצליחה יוטיוב להבין עד כמה הסרטונים שלכם “מוערכים” (ע”י הגולשים).
3. מעורבות חברתית: מעורבות חברתית? מה? טוב, האמינו או לא, מדובר במדד שהכי חשוב להכיר. יוטיוב אינה בודקת רק צפיות ולייקים, אלא גם נתוני "אינטגרציה עם גולשים".
בהתאם להם, היא יודעת למי להציג את הסרטונים ומתי (בדומה למדד החברתי בפייסבוק). ומה כנראה נבדק? כמות התגובות, בהתאם לזמן יצירת הסרטון, תדירות תגובותיכם לסרטונים, ואינטראקציה עם הקהל. (חשוב להבהיר: יוטיוב לא הצהירה רשמית מהו אלגוריתם הבדיקה. הפרמטרים שצוינו הם השערות בלבד)
4. שהייה בסרטון: מדד ה?”בוחן” עד כמה התוכן שלנו מעניין. בעזרת זמן צפייה ממושך וניתוח התוצאות, יוטיוב מבינה אילו גולשים צפויים להתעניין יותר, ופועלת בהתאם.
5. שיתופים והטמעות: יוטיוב מודעת לנתון אחד היטב: אנשים, לרוב, לא משתפים בקלות. ומה היא עושה איתו? נניח, לצורך הדוגמה, שבסרטון מסוים כמות השיתופים גדולה במיוחד. יוטיוב מבינה שיש לכך סיבה מוצדקת, ותפעל לקדם אותו יותר (בדף הבית למשל).
6. Session Time – אין מדובר במשך הצפייה בסרטון, אלא אורך ה"סשן" שגולש שהתחיל לצפות באחד הסרטונים שלך, נשאר ביוטיוב סך הכל. מדד זה חשוב במיוחד ליוטיוב – שכן ככל שגולש נשאר יותר זמן ביוטיוב סך הכל, כך הוא נחשף ליותר פרסומות ובשורה תחתונה מכניס לגוגל (יוטיוב) יותר כסף.
7. אופטימיזציה – כמו ב-SEO מסורתי, גם ביוטיוב אפשר לבצע אופטימיזציה – הוספת מלל, הגדרת כותרות ותיאור לסרטון ועוד, על מנת למקסם את החשיפה שלו עבור חיפושים מסוימים.
מדד הצלחה – הכפלת מספר עוקבים כל 3 חודשים
ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס טלפון: 050-9258355 ------------herzli99@gmail.com-----------------------------------